Muligheter for midler

Postet av Østre Toten Idrettsråd den 19. Nov 2018

Her kan lag og foreninger søke om støtte: https://www.zuccarellostiftelsen.no/fond/

Det er mulig å søke om støtte til både enkeltpersoner, oppstartstilskudd og idrettslag/klubber.

Løpende søknadsfrist.

ACCESS NEW SPORTS:

ACCESS NEW SPORTS er et fond etablert for å hjelpe barn og unge med å finne en ny aktivitet å delta i, og for å bidra til at det opprettes nye tilbud til barn og unge i områder med få valgmuligheter.

Vi ønsker å bryte ned barrierer for barn som av ulike grunner blir stående på sidelinjen, slik at disse barna – blant annet gjennom idrettslig aktivitet – kan bli en naturlig del av fellesskapet.

Vi gir støtte og tilskudd til:

Enkeltpersoner (Persontilskudd):

• Deltakeravgifter og egenandeler
  • Transportutgifter

Oppstartsprosjekter (Oppstartstilskudd):

• Oppstart av nye tilbud
  • Innkjøp av nødvendig utstyr

Idrettslag og klubber (Klubbtilskudd):

• Bygging av nye fasiliteter (ikke hovedfinansiering)
  • Transportkostnader
  • Markedsføring av tilbud til potensielle deltakere, med et særlig fokus på barn og unge som ikke tidligere har hatt mulighet til å delta grunnet barrierer som bakgrunn, kultur eller økonomi.

KEEP ME PLAYING:

KEEP ME PLAYING er et fond etablert for å bryte ned kostnadsbarrierene som gjør at barn og unge blir stående på sidelinjen, mot sin vilje.

Zuccarellostiftelsen ønsker å bidra til å holde barn og unge i aktivitet – uavhengig av hvor de bor, og hvilke forhold de vokser opp i.

Vi vil bidra til at alle barn og unge i Norge fortsatt skal få oppleve den gleden fysisk aktivitet og idrett gir.

Vi gir støtte og tilskudd til:

Enkeltpersoner (Personstipend):

• Deltakeravgifter og egenandeler
  • Transportkostnader

Idrettslag og klubber (Klubbstipend):

• Kostnader for å opprettholde eller øke antall deltakere (f.eks økonomisk støtte til trenere og aktivisering av frivillige)
  • Rehabilitering av idrettsfasiliteter
  • Innkjøp av nytt utstyr til barn og unge som ikke kan dekke dette selv